måndag 18 februari 2008

Första arbetsdagen!

Så är måndagen snart till ända. Idag var jag tillbaka på jobbbet efter en vecka med förkylning och en envis hosta. Kul att se att man var saknad. Arbetet låg och väntade och arbetskamraterna hade verkligen saknat mig kul...:). Eftermiddagen gick med en otrolig hastighet.
Jessica dök upp efter sitt arbete och ville visa upp sin överarmen som hon slagit i en dörr på jobbet. Den var rejält svullen och hon undrade vad jag tyckte hon skulle göra.. Dum fråga sa jag ring in till lasarettet och hör med dem.
De tyckte hon skulle komma in för eventuell röntgen eftersom hon var svullen och det värkte rejält. Så jag fick åka med henne in till O-hamn och som tur va så var inget brutet men ett rejält blåmärke lär hon få kan jag lova och så tyckte doktorn att hon skulle sova med armen högt inatt??? Hur gör man då?? Det återstår att se hur hon löser det.
Nu ska jag hoppa i säng det är ju en ny arbetsdag och som det ser ut nu så är det sista dagarna på jobbet.
Tror inte det blir förlängt mer så snart är jag arbetslös igen.... hur kul är det?? Allt känns hopplöst, trodde i min optimism att jag skulle få vara kvar ett tag till men det ser inte ut som att det blir så..Men så är det, man får aldrig vara nöjd. Har trivts som bara den med det här jobbet och så får man inte fortsätta varför??...
Jo de ska ju lägga ner, det har jag vetat om men man lever ju på hoppet eller hur...
Jag menar det kryllar ju av arbete på landet det är bara att välja och vraka. Undrar om jag ska skola om mig till statsminister det verkar ju vara ekonomiskt lönsamt iallafall. Nej nog med sarkasm jag ska hoppa ner i bingen och drömma om en rejäl lottovinst nu så jag slipper bekymra mig mer..
Syns i morgon Godnatt världen!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Tråkigt om du blir arbetslös :( Jag la en länk till dig nu. Du får GÄRNA länka till mig :) Kram / Maria