lördag 19 juli 2008

Kalvar på rymmen!!


Igår rymde en av kalvarna från hagen, han tyckte nog att gräset var grönare på andra sidan taggtråden... jag fick ringa bonden och berätta att kalven sprang på grannens tomt. De kom och flyttade dem till andra sidan gatan så nu ser vi dem inte vid frukosten på altan.

Idag har vi varit på Fagerhultsmarknad som är en av de större marknaderna i vår region. Jag handlade lite smått och gott, det är alltid roligt att gå på marknad på sommaren. Nya strumpor (14 par) för 100 kr hittade jag och nya spislock, svarta vilket vart ganska coolt tycker jag, (nu syns det inte om gubben sätter på fel platta och bränner dom..hi hi.



Så i kväll for vi in till Oskarshamn och deras hamnfestival för att lyssna på Döderhults Gospelkör. Vilket drag....folk klappa händerna och gunga med och kören sjöng så hela scenen gunga kan jag lova, verkligen värt att åka och lyssna på.

I morgon blir det nog bilbingo vid havet i Timmenabben, en ganska skön avkoppling på helgen.
Men nu är det sängen som gäller.. sov gott!!

Inga kommentarer: