onsdag 3 februari 2010

Barnvakt!

Här hamnade jag nu när "lillplutten" somnade och jag inte får igång tv:n. Dessa tekniska prylar....varför kan de inte vara likadant på alla tv apparater när man ska sätta igång dem?
Har försökt på alla tänkbara sett men det lyckas inte.
Vi har lekt och busat med Elias leksaker och tänk vad de kan låta om besticken till hans servis när man lägger dem på plastbrickan och sen slår handen i...mormor hoppar och Elias skrattar så han kiknar av allt oväsen.
Så har vi ätit makaroner och korv, vilket åts med glupskande aptit.
En stunds lek till innan vi gör iordning honom för pyjamas och lite välling, sn somnade han bums.
Världens lättaste att vara barnvakt till, mormors goding.

2 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar förbi o tipsar dig som tävlat hos mig tidigare att jag nu dratt i gång en ny kulig en..

http://uj76.blogspot.com/2010/02/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_09.html

..med chans att vinna presentkort från en finfin inredningsbutik! =)

Mindi sa...

Tsss.... jag och tvapparater. ;) Det brukar vara tjejerna som får sätta igång den. ;)

Kram kram
M I N D I