onsdag 27 februari 2008

Så var det dax igen!

Igår var jag iväg med äldsta dottern till Oskarshamn på en liten shoppingrunda. Vi kollade in bokrean och lite fynd gjorde jag. Jag köpte till mig själv boken "Säg det inte till någon" av Kathy O´Beirne, som handlar om en våldtagen fjortonåring som föder ett barn. Verkar grym. Jag köpte några bilder böcker till "mosters gull" Sebastian som snart fyller året. Titta gärna in på syrrans sida (http://millaotrissa.blogspot.com/) och läs lite om "trollen".

Idag har jag försökt få lite arbeten klara som jag inte vill lämna ogjorda när jag går från jobbet på fredag. Det är en del som ska slutföras innan jag går som ingen annan kan göra klart. Sen måste jag städa av skrivbord och rensa papper så det blir morgondagens syssla.
Det känns i maggropen, man är orolig på vad som komma skall. Vad vill jag göra framöver???
Hur blir det ekonomiskt? Alla nya regler som vår trevliga regering bestämt får en ju att fundera, får jag stämpla eller har jag betalat till facket nästan 600 kr i månaden i onödan? Det återstår att se man kanske blir socialfall. Om inte "lottovinsten" dyker upp snart, då behöver man ju inte bekymra sig mer.

Ska bli avtackad på fredag fick jag reda på idag av arbetskamraterna, vet inte vad som kommer att ske men jag börjar inte förrän 10.30 så jag får sovmorgon, vilket kan vara skönt.
Det blir nog hur eller hur lite tårar under dagen om jag känner mig själv.

En nackdel med alla dessa funderingar som rinner genom skallen är att jag fått tillbaka mina sovstörningar, jag somnar inte på kvällarna så i natt var jag vaken och titta på kl sista gången 4.30 och så vart jag väckt 7.45, så det känns ju toppen.
Nej nu slutar jag för i kväll, känner att det blir mycket klagande och det är kanske inte så kul att läsa om för er som är inne och kollar min sida.
Kram på er alla!

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej! Skickar en kram på din sista arbetsdag! HAr precis "grattat" din syster.