lördag 15 mars 2008

Dagarna bara rusar iväg!

Jag trodde att dagarna skulle krypa fram, men de bara rusar iväg just nu. Det beror nog på att man egentligen har en massa arbete som har blivit lidande när man arbetade. Jag har nu lyckats bli färdig med städningen av köket (målning och skåp), jag har också städat vardagsrummet med all målning och tvätt av glas och prydnadsföremål, bakom element och även fönster. Känner mig väldigt nöjd utan att skryta även om det kostar på när det gäller nattsömn på grund av värk i nacke och axlar. Men det är tur att det finns böcker som man kan läsa när man inte kan sova. Jag har precis läst ut, "Äcklad" av Constance Brixcoe, en sann berättelse om en mors grymhet. REKOMENDERAS!!


Bakning är en annan syssla som nu har vaknat upp igen efter att den legat i vila under ett bra tag. Lusten har inte funnits, men den är igång nu (tyvärr får man nog säga, då det inte är bra för figuren) men men man måste ju få unna sig något gott ibland.

Ikväll ska vi bänka oss framför tv:n hemma hos Jessica, tillsammans med andra dottern och deras respektive för att äta tacos och se på melodifestivalen. (Jag tror att det blir Perrelli som går vidare.)
Vi får se om jag får rätt!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Oj vad du är duktig syrran..
En annan hinner inte med sånt här hemma, men ojojoj vad behövligt det skulle vara..
Får väl ta en semester vecka innan jag börjar jobba sen och bara gå igenom HELA huset när Sebastian börjat dagis i Augusti..
MEN det skulle behövas innan dess..
Du kännder inte för att komma upp och hjälpa till heä hemma inte, flört flört hihi..

Och baka ja det måste jag också göra, då vi snart har 1 års kalas här hemma, tänk dig 1 ÅR.. Herregud hur ska man hinna..

Ha en trevlig kväll med ungarna och hälsa från moster..

Mindi sa...

Så rätt du hade... det blev Perelli. :)

Hoppas att allt är bra med dig!

Stor kram
M I N D I