måndag 10 mars 2008

Oj, vad tiden går!

Första veckan som arbetslös har bara sprungit iväg. Jag har inte direkt varit sysslolös, alla dessa papper som ska in till höger och vänster tar tid att få från alla instanser. Så tycker de ju på arbetsförmedlingen att man ska förkovra sig när det gäller att kunna söka jobb. Jag har varit på en allmän information hos arbetsförmedlingen där man fick info om att de har en egen hemsida.... (det hade jag ingen aning om...hihi.
Så ska man skriva personliga brev och ansökningar till arbeten man söker. Men en vettig sak sa han som höll i informationen iallafall, - DET ÄR ETT HELTIDSJOBB ATT VARA ARBETSLÖS!
Vilket man kan hålla med om.
Jag har faktiskt hunnit med lite annat också under veckan, städat köket (inte riktigt klar..), bakat lite, bl a detta...









men även banankaka, fast det är underligt allt försvinner på en gång.

Idag har jag varit på mitt arbete och hälsat på. Det är så roligt att komma dit för det släpper allt och vill prata, och så är det en hel del som de vill ha hjälp med när man kommer, så man känner sig verkligen saknad.
Men nu räknar även Britt (min arbetskamrat), ner hon har sitt arbete kvar till den sista i denna månad. Sen är det bara två kvar fram till semestern, de har hand om ekonomin och måste slutrekvirera alla projekt innan de går.
Det kommer att kännas konstigt när kontoret står tomt efter sommaren, undrar vad som blir i lokalerna sen.
Nej nu ska jag skriva lite mer ansökningar och hoppas att någon är intresserad, håll tummarna.
Kram på er /Maritha

Inga kommentarer: