onsdag 26 mars 2008

Så var påsken över!

Och vardagen ger sig till känna igen. Det vart en lugn och skön helg utan en massa hysteri med mat, vi åt ett litet påskbord med det vi gilla allra bäst. Våra vänner från Södertälje kom ner till sin stuga och vi hann umgås en hel del. Kul att se dem, det blir inte så ofta som när de bodde i Sibbhult.

Det roliga denna helg var att vi kunde utnyttja Bosse och Mattis present som de fick till nyår då de fyllde 65 respektive 55 år. (Det är svårt att få till det nu när Matti och Nettan bor i Södertälje) Resten av "stockholmsgänget" hade bjudit dem på ett restaurangbesök på Sandsjö Värdshus som ligger mellan Vetlanda, Sävsjö och Bodafors kan man säga.







Ett underbart ställe vid Sandsjöfors.
Har ni vägarna förbi så rekomenderar jag ett matstopp där för att prova deras "planka" , jag tror ärligt talat att jag aldrig ätit nåt så gott i hela mitt liv. Och vilken personal....suuupertrevliga.










Vi åt och drack och hade sååå trevligt och jag lovar at vi var mätta, jag fick tyvärr inte i mig allt trots att jag verkligen försökte pressa ner maten.



Inga kommentarer: