torsdag 27 mars 2008

Tillägg!

Idag har jag varit och hälsat på på min fd arbetsplats. Det är så roligt att se hur glada de blir när man kommer det känns som att de saknar mig.
Jag hade med mig en liten bakelse som jag gjort med rulltårta och vispgrädde samt en bit ananas på, det var tacksamt kan jag lova.

Till middag idag gjorde jag kassler med kokt potatis och broccoli/ostsås samt isbergsallad med ananas, kanongott!

Receptet och bildbevis har ni här: (4 personer)








Broccoli/ostsås:
600 gr Kassler
2 kvistar broccoli (eller efter hur mycket man vill ha)
1 st hackad lök
2 dl grädde
1,5 dl riven ost (gärna lagrad)
salt och peppar
smör till kasslern

Ta bort de grövsta stammarna på broccolin.
Koka upp broccoli och lök i grädden och låt det sedan sjuda till det är mjukt.
Slå allt i en matberedare eller kör det med mixer till en grov smet. Lägg i den rivna osten och blanda snabbt ihop.
Lägg tillbaka i kastrullen och smaka av med salt och peppar.
Skär kasslern i skivor och stek dem genomvarma i en stekpanna, salta och peppra.
Servera den varma broccoliosten med kasslern och kokt potatis.
Sallad med ananas är gott till.
Bon apetit!

Reseptet hittade jag på recept.nu (en sida jag rekommenderar.)


Tävling!!
Jag är med och tävlar hos Junitjej. Jag har en chans att vina en fransk tvål, badrosor och en necessär från www.nordljus.net. Jag hoppas att jag vinner! Läs mer om tävlingen här. Tävla du också!

TÄVLINGEN PÅGÅR TILL FREDAGEN DEN 28/3 KL. 18.00.

1 kommentar:

Camilla sa...

Oj vad du är med och tävlar nu då syrran..
Hoppas du vinner..
Själv hinner jag inte med att uppdatera bloggen längre känns det som, är så trött på kvällarna..
Men ska försöka hinna med lite i morgon när Sebbe sover middag.. OM inte Rajje ringer och vi ska hitta på något..

I kväll är jag bara en barns mamma, Patricia är hos Amanda och sover. Spännande spännande, 2;a gången i livet hon sover borta..

Kramis så hörs vi snart.
Lilla syster yster