lördag 8 november 2008

Sjuk hund!!

I morse betedde sig hunden så konstigt när han skulle hoppa ner från soffan så jag blev lite fundersam. Han satte sig direkt på rumpan och vart sittande där, han reste sig inte fast jag ropade på honom, så jag fick lyfta upp han i famnen. Han har så lång päls och ibland när han gjort nr2 så kan det fastna lite där bak och jag trodde det var det som hänt nu. Men när jag ser efter så är han svullen där bak. Jag frågar "gubben" om han var konstig när han var ute med han på morron, men nej han hade varit som vanligt och även gjort nr2.
Vi ringde till vetrinären och hon tyckte vi skulle komma ner så hon fick kika på honom.
Han hade fått inflammation i en körtel, vilket kan inträffa på just hanhundar. Så det blev Pencellin och smärtstillande igen.... 1200 kronor kostade kalaset, men vad gör man inte för sin fyrfotade vän....
Inga roliga utgifter när man är fattig... det får bli att suga på karmarna tills kassan fylls på igen.
Annars har dagen varit lugn, tvättat lite och bakat tårta till "Farsgubben" i morgon.

1 kommentar:

Fotograferande Maria sa...

Hej" Mår hunden bättre? Önskar dig en BRA vecka kram Maria